Thursday, February 12, 2009

Forum Yang Best Plak..

Thursday, February 12, 2009
salam..
hari ini kan..aku masuk2 dan cuba tuk baca2 apa yang ada kat dalam tenet nei..
so hari nie aku masuk kedalam satu forum nampak macma best jer..dowang pertikaikan seperti

1. Apa kah itu Pekida.?
2. Hutang Malysia Dengan China?
3. Budaya malaysia Vs Budaya Indonesia..

banyak lagi lah..memang best lah juga baca..ada masa pi lah baca2 kat sana ya,..
http://www.topix.com/forum/world/malaysia

nei salah satu topik dia..
NAK TUKAR NAMA MELAYU DAN MALAYSIA...

......................................................................................................................................

Aku disini ingin mencadangkan agar nama bangsa MELAYU ini juga turut ditukar. Kenapa? sebab Melayu membawa maksud letih, lesu, tidak bermaya, tiada harapan untuk hidup dan melayuuu laaa terus. Nama memainkan peranan untuk melambangkan keperibadian. ni kalau dah MELAYU namanya...agak-agak keperibadian yang macamana boleh dibayangkan? So, cadangan aku tukarlah kepada nama-nama yang hebat seperti MEGAH, MENYEGAR, MANTAP dan apa saja yang baik.
Bila disebut nama bangsa pun..kita terasa aura hebatnya pada nama itu.

Satu lagi cadangan aku, tukarkan juga nama negara MALAYSIA ni. Perlu diingat nama "MALAY" itu dalam bahasa Cina bermaksud MELAYU dan "SIA" itu bermaksud MATI LA. So MALAYSIA membawa erti MELAYU MATILA !!!
apakah nama negara sebegini yang kita banggakan yang sebenarnya mahukan tuan tanahnya itu mati dan akhirnya menjadi milik orang lain

Fikir-fikirkanlah...demi anak cucu akan datang. Mungkin dah tiba masanya kita membuat penjenamaan semula Nama Bangsa dan nama Negara kita yang tercinta ini. Ingat..ini hanya satu cadangan sahaja. Fikir dan komenlah secara rasional dan menulislah dengan tenang agar ada kebenaran yang kita jumpa disebalik cadangan ini.



0 comments:

 
Design by Pocket
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates